Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Det Gamle Savvaerk ApS (CMH-Invest ApS)
CVR-nr.: 44569302
Hobro Landevej 71, 8830 Tjele
kontakt@d-g-s.dk
+45 25186666

 

Betaling

Du kan betale med Dankort, Visa Express, Mastercard, Visa, MobilePay, Apple Pay og Google Pay. 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

Fragtmetoder

Levering kun til Danmark. Priserne er inklusiv moms. Ikke alle postnumre er tilgængelige for levering. Se nedenstående postnummer/zone inddelinger.

Leveringstid er indenfor 1-10 hverdage. Oftest inden for 1-5 hverdage. 

Levering til kantsten

Ved levering til kantsten leveres varen så tæt på leveringsadressen som muligt, hvor fragtbilen lovligt og sikkert kan standse – typisk ved fortovet, indkørslen eller vejkant.

  • Varen placeres på fast underlag (asfalt, fliser eller lignende).
  • Chaufføren bærer ikke varen ind – kunden skal selv sørge for indbæring og eventuel videre transport.
  • Hvis kunden ikke er tilstede ved levering vælger fragtmand bedst egnede sted, medmindre andet er aftalt.
  • Levering sker med almindelig lastbil og palleløfter.

Denne leveringsform er velegnet til kunder, der selv kan håndtere varen ved modtagelse.

Levering med medbringertruck

Ved levering med medbringertruck leveres varen med en speciallastbil, der medbringer en gaffeltruck. Dette gør det muligt at placere varen mere fleksibelt – fx længere ind på grunden, i garage, brændeskur eller lignende steder.

  • Underlaget skal være fast, jævnt, og tilgængeligt for trucken
  • Underlaget skal kunne bære vægten
  • Trucken skal kunne manøvrere sikkert
  • Kunden skal sikre adgangsforhold og gerne være til stede ved levering. Hvis ikke placerer chauffør varen efter bedste evne efter din intruks ved bestilling

Denne leveringsform anbefales, når varen ikke kan håndteres med almindelig palleløfter, eller når adgangsforhold kræver ekstra fleksibilitet.

 

K. Hansen Transport A/S

Zoneinddeling:

Zone 1

Zone 2

Zone 3

Zone 4

Zone 5

5000-5599

6000-7499

8000-8499

8600-8799

 

5600-5999

7500-7999

8500-8599

8800-9299

9600-9699

 

9300-9599

9700-9999

 

4000-4699

 

3700-3799

 

Pallefragt levering til kantsten:

Standard inkl. moms pr. palle

Zone 1

Zone 4

Zone 5

1

549

1.036

1.901

2

474

935

1.846

3-4

426

887

1.846

5-9

329

795

1.801

10-14

255

696

 

15-19

175

533

 

20-24

168

485

 

25-26

145

423

 

Pallefragt levering med medbringertruck:

Medbringertruck inkl. moms pr. palle

Zone 1

Zone 2

Zone 3

Zone 4

Zone 5

1

668

833

973

1.262

2.314

2

578

707

856

1.138

2.247

3-4

518

654

816

1.080

2.247

5-9

400

581

703

968

2.193

10-14

310

421

526

847

 

15-19

213

309

343

649

 

20-24

205

294

325

591

 

25-26

176

256

281

515

 

 

Stykgodscentre Skive A/S

Zoneinddeling:

Central Jylland

Øst

Vest

6900-7699

8000-8399

8600-9699

 

1000-3699

4700-4999

 

5000-6899

7700-7999

8400-8599

9700-9999

 

Pallefragt levering til kantsten:

Standard inkl. moms pr. palle

central Jylland

Øst

Vest

1

400

805

570

2-3

400

762

507

4-6

400

567

450

7-11

300

504

394

12-18

250

492

332

Pallefragt levering med medbringertruck:

Tager udgangspunkt i ovenstående “pallefragt levering til kantsten” med et tillæg på 875 DKK per forsendelse. 

 

Afhentning i egen bil:

Ved afhentning i egen bil på Hobro Landevej 71, 8830 Tjele er køber selv ansvarlig for transporten. 

Køber kan vælge at få læsset brændet som løst, hvortil pålæsning foregår med kassevender. Her “falder” træet ned fra omkring 1-2 meters højde. Pålæsning foregår så nænsomt som muligt, men det er købers ansvar, at der ikke kan ske utilsigtede skader på trailer/vogn, samt andre genstande.

Du kan vælge at få læsset brændet i big bag med eller uden palle. Uden palle påsættes big bag i løftestopperne, og kan placeres på trailer/vogn med høje sider. Hvis man ønsker med palle, så pålæsses med pallegafler, hvortil der ikke må være sider på trailer. Dvs., pålæsning foregår med nedslåede sider eller fra åben bagende. 

Forsvarlig totalvægt/trailervægt, surringer osv., i forbindelse med fragten er købers ansvar, og eventuelle utilsigtede skader i forbindelse med transport er købers ansvar. 

Ved afhentning i egen bil kan der afhentes på Hobro Landevej 71, 8830 Tjele onsdag og torsdag fra klokken 09.00 til 15.00 eller med forudgående aftale. Hvis købet er foretaget inden afhentning medbring da kvittering for køb. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@d-g-s.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle varetyper.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 10.000 DKK

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler at varen returneres i sin originale emballage, og skal I mellemtiden have været opbevaret tørt, for varen ikke tager vand til sig, hvis du vil være sikker på at få alle dine penge igen. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Ved brug af fortrydelsesretten afholder kunden selv udgifterne til returnering.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Hobro Landevej 71, 8830 Tjele

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse med forudgående aftale herom.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Fortrydelsesret gælder kun ved køb foretaget af forbrugere. Ved erhvervskøb ydes ingen fortrydelsesret.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Hobro Landevej 71, 8830 Tjele.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@d-g-s.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land. 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse, og såfremt levering med medbringertruck oplysninger om din matrikel til brug for navigering.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Dette omhandler oplysninger til fragtmænd, der har brug for information omkring adresse, navn, telefonnummer og beskrivelse af hvor de må sætte varen.

Personoplysningerne registreres hos Det Gamle Savværk ApS (CMH-Invest ApS) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på https://detgamlesavvaerk.dk/ er Det Gamle Savværk ApS (CMH-Invest ApS). Christian Møller Hansen

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@d-g-s.dk

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.09.2025

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular