Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Det Gamle Savvaerk ApS (CMH-Invest ApS)
CVR-nr.: 44569302
Røddingvej 22, 8830 Tjele (firmaadresse)

Hobro Landevej 71, 8830 Tjele  (besøgsadresse)
kontakt@d-g-s.dk
+45 25186666

 

Betaling

Du kan betale med Dankort, Visa Express, Mastercard, Visa, MobilePay, Apple Pay og Google Pay. 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

Fragtmetoder

Generelt

Vi leverer dine varer indenfor 1-5 hverdage (ved levering til kantsten) i tidsrummet kl. 8.00 - 16.00. Når din ordre er afsendt, modtager du besked fra os, og transporten vil kunne følges med track & trace frem til modtagelsen. Der er 1-2 dages ekstra leveringstid når der bestilles med medbringertruck. 

Nedenfor er beskrevet fragtmetoder “levering til kantsten” og “levering med medbringertruck”.

Varer stilles uden kvittering og på købers ansvar.

Fragtmetoder

Levering kun til Danmark. Priserne er inklusiv moms. Ikke alle postnumre er tilgængelige for levering, og kan ses ved bestilling.

Ved levering af big bags skal du være opmærksom på, at det stiller krav til tung kørsel, og en stor lastbil. De leveres med palleløfter eller mobiltruck, afhængigt af dit valg ved valg af leveringsmetode når du gennemfører købet. 

Levering til kantsten
Vores almindelige leveringsform for bigbags og pallevarer sker via Stykgodscentret Skive. Chaufføren ankommer med lastbil og palleløfter, og placerer varerne ved kantstenen eller på fortovet, forudsat at underlaget er fast (fx fliser eller asfalt).

Vigtige forhold ved kantstenslevering:

Palleløfteren kan ikke håndtere høje kantsten. Der skal være en jævn overgang mellem vej og fortov.

Ønsker om levering i indkørsler kan videregives til chaufføren, hvis belægningen er af fliser eller asfalt. Det er dog altid fragtmandens egen vurdering, og de er ikke forpligtet til at køre varerne ind.

Hvis levering sker direkte på jeres belægning, fraskriver både vi og transportøren os ansvar for eventuelle skader på fliser, dæksler, riste eller lignende.

Palleløftere kan ikke anvendes på grus, jord, græs, granitskærver eller andre løse underlag, da hjulene sætter sig fast. I sådanne tilfælde anbefales leveringsformen “Levering med medbringertruck".

Praktiske forhold:

Hvis du ønsker, at chaufføren ringer ved ankomst, skal du være opmærksom på, at dette ikke er en pligt.

Normal leveringstid er 1–5 hverdage.

Vi forsøger gerne at imødekomme ønsker om specifikke leveringsdatoer, men vi kan ikke garantere en bestemt dag.

Bemærk: Levering til kantsten kræver, at der er tilstrækkelig plads til lastbilens adgang.

 

Levering med medbringertruck

Ved denne leveringsform medbringer chaufføren en motoriseret medbringertruck, som måler ca. 2,7 meter i bredden og 2,9 meter i højden. Metoden er velegnet, hvis du ønsker at få leveret varer ind i gårdspladser eller indkørsler med belægning af grus eller granitskærver. Har du en smal indkørsel eller tilkørselsvej, er mobiltrucken også en praktisk løsning.

Medbringertruck er særligt nyttig i områder som haveforeninger, sommerhusgrunde eller ved smalle koteletgrunde. Lastbilen parkeres dér, hvor der er plads, hvorefter mobiltrucken transporterer varerne helt frem til det ønskede afleveringssted. Der køres dog maksimalt 300 meter fra lastbilens placering.

Placering af varer:

Vi kan stille leverancen på græs, fliser eller lignende underlag.

Vælger du dette, sker det på eget ansvar, da vi ikke kan garantere mod trykskader på belægning, dæksler, riste eller andre overflader.

Leveringstid:

Normal leveringstid er 1–7 hverdage.

Det er ikke muligt at bestille en specifik leveringsdato.

Vi leverer så hurtigt som muligt, men uden garanti for en præcis dag.

 

Levering af bigbags
Når du bestiller, kan du under feltet “Bemærkninger til ordre” skrive, hvis du har særlige ønsker til aflæsningsstedet. Husk at angive placeringen tydeligt. Ønsker du, at chaufføren ringer ved ankomst, skal du være opmærksom på, at dette ikke er en forpligtelse for chaufføren. Det er derfor altid bedst at beskrive ønsket placering i selve ordren fremfor blot at skrive “ring ved levering”.

Adgangsforhold
Vejen til aflæsningsstedet skal være fri og have en minimumshøjde og -bredde på 4 meter uden hængende grene eller træer.

Af sikkerhedshensyn bakker chaufføren ikke over længere strækninger, så der skal helst være mulighed for at vende.

Hvis kravene ikke kan opfyldes, placerer chaufføren bigbaggen på det bedst mulige alternativ.

Kan chaufføren hverken komme frem eller finde et egnet sted, og der ikke er kontakt til dig, tages varen med retur til lageret. Dette medfører et gebyr på 800 kr., som du selv skal betale. Hindringer som vejarbejde, sne eller dårligt vejr kan også forhindre levering. Det er dit ansvar at sikre, at vores lastbil kan nå frem til adressen. Er du i tvivl, kan du altid ringe til os, så vi kan vurdere forholdene. Ønsker du at annullere en ordre med bigbags eller pallevarer, som allerede er afhentet fra lageret, pålægges samme gebyr på 800 kr.

Bemærk: Det er ikke muligt at bestille levering til to forskellige adresser på samme ordre.

 

Generelle leveringsvilkår
 

Hvis du bestiller i god tid, men ønsker levering senere (op til 14 dage frem), kan du notere den ønskede dato i “Bemærkninger til ordre”. Vi bestræber os på at levere præcis den dag, men uforudsete hændelser kan medføre forsinkelse.

Afhentning i egen bil:

Ved afhentning i egen bil på Hobro Landevej 71, 8830 Tjele er køber selv ansvarlig for transporten. 

Køber kan vælge at få læsset brændet som løst, hvortil pålæsning foregår med kassevender. Her “falder” træet ned fra omkring 1-2 meters højde. Pålæsning foregår så nænsomt som muligt, men det er købers ansvar, at der ikke kan ske utilsigtede skader på trailer/vogn, samt andre genstande.

Du kan vælge at få læsset brændet i big bag med eller uden palle. Uden palle påsættes big bag i løftestopperne, og kan placeres på trailer/vogn med høje sider. Hvis man ønsker med palle, så pålæsses med pallegafler, hvortil der ikke må være sider på trailer. Dvs., pålæsning foregår med nedslåede sider eller fra åben bagende. 

Forsvarlig totalvægt/trailervægt, surringer osv., i forbindelse med fragten er købers ansvar, og eventuelle utilsigtede skader i forbindelse med transport er købers ansvar. 

Ved afhentning i egen bil kan der afhentes på Hobro Landevej 71, 8830 Tjele onsdag og torsdag fra klokken 09.00 til 15.00 eller med forudgående aftale. Hvis købet er foretaget inden afhentning medbring da kvittering for køb. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@d-g-s.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle varetyper.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 10.000 DKK

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler at varen returneres i sin originale emballage, og skal I mellemtiden have været opbevaret tørt, for varen ikke tager vand til sig, hvis du vil være sikker på at få alle dine penge igen. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Ved brug af fortrydelsesretten afholder kunden selv udgifterne til returnering.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Hobro Landevej 71, 8830 Tjele

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse med forudgående aftale herom.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Fortrydelsesret gælder kun ved køb foretaget af forbrugere. Ved erhvervskøb ydes ingen fortrydelsesret.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Hobro Landevej 71, 8830 Tjele.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@d-g-s.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land. 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse, og såfremt levering med medbringertruck oplysninger om din matrikel til brug for navigering.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Dette omhandler oplysninger til fragtmænd, der har brug for information omkring adresse, navn, telefonnummer og beskrivelse af hvor de må sætte varen.

Personoplysningerne registreres hos Det Gamle Savværk ApS (CMH-Invest ApS) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på https://detgamlesavvaerk.dk/ er Det Gamle Savværk ApS (CMH-Invest ApS). Christian Møller Hansen

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@d-g-s.dk

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04.12.2025

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular